نقشه کشی برای نصب و اجرای پروژه دوربین مداربسته گاردینو و ایجی گارد،هایک ویژن،رستر،داهوا

Next
View Larger Image
نقشه سیم کشی دوربین مداربسته
نقشه کابل کشی دوربین های مداربسته ، از مهمترین قسمت های طراحی پروژه می باشد. کابل کشی مناسب بر روی کیفیت تصاویر اثرگذار است. دوربین ها عموما در مکان هایی دور از دستگاه ضبط کننده یا مانیتورها نصب می شوند. بنابراین طراحی نقشه سیم کشی دوربین مداربسته کمک زیادی به انجام نصب، تعمیرات و نگهداری سیستم در آینده می کند. با ما همراه باشید تا با طراحی اصولی کابل کشی دوربین مداربسته آشنا شوید.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته با نرم افزار
کلا طراحی نقشه برای کابل کشی و برنامه ریزی و محاسبات بسیار مفید است. علاوه بر این در آینده نیز برای امور تعمیر و نگهداری و لجستیک شبکه نظارت تصویری کاربرد بالایی دارد.

از این رو، جهت طراحی نقشه سیمکشی دوربین مداربسته دو راهکار وجود دارد. راهکار اول این است که از کارفرما بخواهید فایل AutoCAD محل مورد نظر را در صورت موجود بودن، در اختیار شما قرار دهد. در این صورت می توانید به راحتی بر روی همان نقشه دوربین های مداربسته را جایگذاری کنید. اما در صورتی که فایل AutoCAD موجود نباشد می توانید با استفاده از نرم افزارهایی که در ادامه توضیح داده می شود، نقشه سیم کشی دوربین مداربسته را تهیه کرد.

نرم افزار های طراحی نقشه سیم کشی دوربین مداربسته

Microsoft office Visio
مجریان سیستم های مداربسته معمولا اطلاعات زیادی در رابطه با نرم افزارهای حرفه ای تر نقشه کشی ندارند. از این رو استفاده از نرم افزارهای ساده و اولیه در کنار برطرف کردن نیاز آنها، امکان آماده سازی سریع تر نقشه ها برای افرادی با اطلاعات نقشه کشی اولیه را فراهم می کند.

یکی از بهترین نرم افزارها برای این کار، نرم افزار Microsoft Office Visio است. این نرم افزار یکی از زیر مجموعه های نرم افزار Office است که دسترسی به آن را بسیار ساده می کند. با داشتن یک مجموعه از شکل ها و علائم مرتبط با نقشه کشی و مجموعه مرتبط با سیستم های حفاظتی این نرم افراز برای کاربری های عادی کاملا ایده آل است.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته

Concept Draw
این نرم فزار نیز تا حد زیادی مشابه نرم افزار Visio است و امکان طراحی سیستم دوربین مداربسته برای افراد عادی را فراهم می کند. نرم افزار Concept Draw دارای مجموعه هایی متفاوت از علائم و شکل های مرتبط با سیستم های حفاظتی است و قابلیت های جذابی برای طراحی های الکتریکی دارد.
Electrical
این نرم افزار یکی از مجموعه نرم افزارهای Auto CAD است که به طور تخصصی برای طراحی سیستم های الکتریکی طراحی شده است. کار کردن با این نرم افزار به سادگی دو نرم افزار بالا نیست اما امکان تهیه نقشه های به مراتب حرفه ای تر را فراهم می کند.

نرم افزار AutoCAD Electrical دارای مجموعه هایی از علائم مرتبط با سیستم های الکتریکی و مداربسته است. در صورت نیاز می توانید شکل های مورد نیاز خود را به نرم افزار اضافه کرده یا آنها را طراحی کنید.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته آنالوگ HD
سیستم مداربسته HD از دوربین، دستگاه DVR و منبع تغذیه تشکیل شده است و نقشه سیم کشی دوربین مداربسته در این سیستم از دو طریق انجام میگیرد:

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته بر اساس تصویر:
در این حالت یک کابل کواکسیال RG59 از هر دوربین به دستگاه دی وی ار کشیده می شود. هرچقدر تعداد دوربین ها بیشتر باشد، میزان کابل کشی بیشتر خواهد بود. برای اتصال کابل تصویر RG59 به دوربین و دستگاه DVR باید از کانکتور BNC استفاده کنیم.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته بر اساس منبع تغذیه:
در این حالت از محل قرار گرفتن دستگاهDVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین کشیده می شود. کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود

Electrogostar
ارسال دیدگاه