اصطلاح POC در دوربین مداربسته که باید یدانیم؟

اصطلاحات دوربین مداربسته (۱)

 

poc چیست ؟ 

یکی از بزرگترین گزینه هایی که هنگام تصمیم گیری بر روی یک سیستم امنیتی جدید تعیین می شود، تعیین اینکه کدامیک از دو تکنولوژی مهم دوربین مدار بسته برای شما مناسب است دوربین مداربسته آی پی یا دوربین های آنالوگ . دوربین مداربسته آنالوگ یک پلاگین  ساده برای سازگاری با بسیاری از انواع سیستم های قدیمی ارائه می دهند. در عین حال، دوربین های IP با بالاترین رزولوشن در بازار ارائه می شوند، اگر دوربین آی پی را انتخاب کنید با این کار از یک پیکربندی بیشتر استفاده می شود که اغلب نیاز به دانش شبکه سازی دارد.

با وجود این پیچیدگی، یک مزیت بزرگ که دوربین های IP به طور سنتی برای نصب کننده ها  داشته توانایی استفاده از PoE یا Power-over-Ethernet بود. این بدان معنی است که آنها می توانند برق را از همان کابل اترنت که برای داده ها استفاده می کنند، تامین کنند، بنابراین فقط باید یک کابل را به محل هر دوربین بفرستید و به برق جداگانه نیاز نداشته باشید. از آنجایی که این کار باعث می شود که پیاده سازی سیستم ساده تر باشد، بسیاری از نصب کنندگان توصیه می کنند که  تجهیزات IP را انتخاب کنید.

 

اما نسل جدیدی از دوربین های HD-TVI به بازار آمده که دارای تکنولوژی POC  یا همان power over coax . این به این معنی است که آنها می توانند تمام برق مورد نیاز خود را از همان اتصال پیچ خورده BNC که آنها برای خروجی ویدئو استفاده می کنند ، تامین کنند. به عبارت دیگر poc در دوربین های آنالوگ مانند poe در دوربین های آی پی می باشد . همانگونه که گفته شد در این روش نیاز به کابل کشی اضافه برای برق رسانی به دوربین وجود ندارد و تولید کنندگان از طریق همان کابل کواکسیال RG59 یا RG6 می توانند دوربین را تغذیه نمایند. صرفه جویی در زمان نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته و همچنین مقرون به صرفه تر شدن مدار بسته می شود.

 

در روش One Cable Solution تمامی تکنولوژی ها تنها از طریق یک کابل کواکسیال بین دوربین و DVR منتقل می شود ، یکی از این تکنولوژی ها انتقال برق از طریق کابل کواکسیال است در این تکنولوژی نصب منبع تغذیه برای دوربین ها دیگر ضروری نمی باشد. از سوی دیگر دستگاه ضبط DVR می تواند اطلاعات لازم برای کنترل دوربین را از طریق کابل کواکسیال به دوربین انتقال دهد، از این رو کنترل منوی OSD دوربین به سادگی امکان پذیر خواهد بود. این قابلیت هم از طریق DVR و هم از طریق نرم افزار CMS امکان کنترل دوربین آنالوگ را برای کاربران فراهم می کند.

 

این واقعا انقلابی است، به این معنی که – برای اولین بار – دوربین های آنالوگ کامل HD را می توان با استفاده از تنها یک اتصال کابل، بدون نیاز به منبع تغذیه اختصاص داده شده نصب کنید. تنها ابزار لازم برای این کار این است که دوربین برای اتصال به پشت یکی از محدوده خود از DVR های سازگار با PoC باشد.

 

یکی دیگر از مزایای Power over Coax این است که می تواند طول کابل را تا حد زیادی افزایش دهید. در حالی که ما توصیه نمی کنیم که کابلهای HDI با کیفیت بالا TVI بیش از ۸۰ متر طول داشته باشند (بدون تجهیزات خاص) PoC این فاصله را تا ۲۰۰ متر گسترش می دهد!

Electrogostar
ارسال دیدگاه