![](https://egbu.ir/wp-content/uploads/2020/03/Untitled-1-1.jpg)
۱۰ روش عیبیابی دوربینهای مداربسته IP
دوربین مداربستهتان از کار افتاده و هیچ تصویری نشان نمیدهد؟ خیلی از افراد با مشکل خرابی دوربین مداربسته روبهرو میشوند ولی خوشبختانه عیبیابی این دوربینها کار آسانیست. کارشناسان الکترو گستر بوشهر در ادامه ۱۰ روش عیبیابی دوربین مداربسته IP را برای شما جمعآوری کردهاند . اگر شما هم با یکی از مشکلات زیر مواجه شدهاید بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید:
- پلی بک دوربین مداربستهام از کار افتاده
- نمیتوانم دوربینهای مداربستهام را از دور نظارت کنم
- صفحه LED دوربین روشن است ولی تصویری نمایش نمیدهد
- دوربین مداربستهام در طول روز کار میکند ولی در طول شب نه
- دید در شب یا اینفرارد دوربین کار نمیکند
- نمیتوانم با آیفون یا آیپدم به NVR وصل شوم
- دوربینم قابلیت ضبط ۲۴ ساعته را ندارد
- مشکلات رایج دوربین مدار بسته Swann/Lorex
- سیگنال وای فای به قدری ضعیف است که دوربین مداربستهام نمیتواند به آن وصل شود
- چراغ سیستم DVR و یا NVR سبز و قرمز است و چشمک میزند
- تصاویر دوربین مداربسته رنگی نیستند، کدرند و یا اصلا تصویری مشاهده نمیکنید
به کمک روشهایی که در ادامه معرفی میکنیم میتوانید خودتان به تنهایی و بدون نیاز به متخصص، مشکل دوربین مداربسته را شناسایی و رفع کنید.
۱. پاور دوربین مداربسته را چک کنید
“چرا دوربین مداربسته من کار نمیکند؟” برای پاسخ به این سوال اول از همه باید از بابت اتصالات دوربین مداربسته مطمئن شوید. معمولا با خرید محصول، دفترچه راهنمایی هم همراه آن به کاربر ارائه میشود؛ خوب است که با مطالعه این دفترچه اتصالات دوربین را چک کنید و مطمئن شوید که همه چیز را درست بهم وصل کردهاید.
اگر دوربین مداربسته شما از نوع وایرلس است، باید وای فای را چک کنید و ببینید که دوربین به آن وصل شده است یا نه. همینطور میتوانید اتصال به وسیله کابل را نیز امتحان کنید، شاید مشکل از وایرلس دوربین باشد.
اما اگر دوربین مداربسته شما سیمی یا وابسته به فناوری PoE است باید چک کنید ببینید که کابلها به خوبی سیگنالهای ویدیویی و برق را منتقل میکنند یا نه. اگر دستگاه قابلیت ساپورت PoE را دارد ابتدا تبدیل PoE خود را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. اگر سیستم NVR دارید بهتر است تمام اتصالات به آن را نیز بررسی کنید.
۲. بررسی کابلها
درصد بالایی از مشکلاتی که برای دوربینهای مداربسته رخ میدهد حول مشکلات کابلی آن است. مشکلاتی از قبیل روشن نشدن چراغ اینفرارد در شب و نتیجتا عدم ثبت تصاویر، معمولا به کابلها مربوط میشود. بهتر است کابل دیگری را تست کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده یا خیر. اگر دوربین مداربسته از PoE پشتیبانی میکند پیشنهاد میکنیم از کابل اترنت Cat 6 و یا Cat 5 استفاده کنید.
۳. تنظیمات دوربین را بررسی کنید
یکی از مواردی که افراد معمولا از چک کردن آن غافل میمانند تنظیمات خود دوربین است. در این مواقع ممکن است متوجه شوید که دوربین توانایی ضبط ۲۴ ساعته را ندارد، نمیتواند هنگام تشخیص حرکت آلارم را به صدا درآورد، به وای فای وصل نمیشود و یا نمیتواند در شب ویدیو ثبت کند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بعضی از قابلیتهای دوربینهای مداربسته از پیش فعال شدهاند در حالی که بعضی دیگر باید به طور دستی فعال شوند. بنابراین فراموش نکنید که تنظیمات را چک کنید.
۴. ریبوت کردن دوربین
یکی از قانونهای طلایی هنگام کار نکردن تمام دستگاههای الکترونیکی روشن و خاموش کردن آنهاست. در مورد دوربینهای مداربسته هم این قانون صدق میکند؛ لذا با ریبوت کردن، کش دستگاه پاک شده و تنظیمات آن از نو بالا میآیند و ممکن است مشکل به کلی حل شود. برای ریبوت کردن دوربین مداربسته کافیست منبع تغذیه آن را جدا کرده و پس از چند ثانیه دوباره وصل کنید.
۵. بررسی آدرس IP
هر دوربین مدار بسته به یک IP جداگانه نیاز دارد تا بتواند به واسطه آن اطلاعات را مبادله کند. لذا در صورتی که دوربین مداربسته دیگری با IP مشابه در شبکه وجود داشته باشد به دلیل اختلالی که در تشخیص IP رخ میدهد، دوربین مداربسته شما از کار میافتد.
برای تشخیص این مشکل دو راه وجود دارد. در روش اول کافیست در کامپیوتری که دوربین مداربسته را به آن وصل کردهاید و در قسمت جستجو، کلمه Cmd را تایپ کنید. در پنجره مشکی باز شده دستور arp -a را تایپ کرده و ببینید که آیا اختلال IP به وجود آمده است یا خیر.
در روش دوم میتوانید با تایپ دستور Ping CameraIPaddress –t این کار را انجام دهید. بدین ترتیب که در صورتی که به طور مثال IP دوربین شما 192.168.0.999 است دستور 192.168.0.999 -t را در صفحه cmd تایپ میکنید. در صورتی که پاسخ Unreachable و یا Time Out دریافت کردید بدین معناست که دوربین IP شما به شبکه متصل نیست. لذا لازم است آدرس IP دیگری به دوربین خود اختصاص دهید.
۶. آپدیت کردن Firmware
اکثر سازندگان دوربینهای مداربسته هرچند وقت یکبار آپدیتی از فرم ور محصولات خود ارائه میدهند تا باگها و مشکلات کوچکی که در نسخههای قبلی وجود داشته را برطرف کنند و ویژگیهای جدید به آن اضافه کنند. در صورتی که دوربین مداربسته شما از برندهای معروف و مطرح میباشد میتوانید به سایت رسمی آن برند مراجعه کنید و ببینید که آیا آپدیت جدیدی برای دستگاه شما آمده یا نه.
۷. آپدیت کردن نرمافزار
اگر نمیتوانید به نرمافزار دوربین مداربسته خود وصل شوید احتمالا نیاز است که آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید. زیرا در صورتی که نسخه Firmware و نرمافزار یکی نباشند چنین مشکلاتی پیش خواهند آمد:
- نمیتوانید به کمک نرمافزار کامپیوتر، تنظیمات دوربین را تغییر دهید
- نمیتوانید از راه دور به کمک گوشی، دوربین را نظارت کنید
مهم است که همیشه از نرمافزار خود شرکت استفاده کنید؛ زیرا آن قطعا تنها نرمافزاری خواهد بود که از تمام قابلیتهای دوربین پشتیبانی میکند.
۸. ریست کردن دوربین مداربسته به تنظیمات کارخانه
ریست فکتوری نیز یکی دیگر از راهحلهای پرکاربرد در حل مشکلات سیستمهای الکترونیکی است. بعضی از دوربینهای مداربسته کلید ریست دارند، بعضی دیگر نیز دارای شیاری در بدنه هستند که با فشار سوزن در آن قسمت میتوان دوربین را ریست کرد. تنها به خاطر داشته باشید که با این کار تمام تنظیمات دوربین پاک شده و به حالت کارخانه بر میگردد.
۹. مطالعه FAQ دوربین
سایتهای رسمی دوربین مداربسته معمولا بخشی به نام FAQ دارند. در واقع در این بخش سوالهایی مطرح شده و به آنها پاسخ داده شده است. این سوالها اکثرا سوالهایی را تشکیل میدهند که کاربران از سازندگان محصول پرسیدهاند. بنابریان با مطالعه این قسمت شاید بتوانید راهحل مشکل خود را پیدا کنید.
۱۰. کمک گرفتن از پشتیبان برند
تمام شرکتهای مطرح تولید کننده دوربین مداربسته دارای بخش پشتیبانی فنی هستند که به سوالهای خریداران در مورد محصول و مشکلاتشان پاسخ میدهد. اگر تمام راههای بالا را امتحان کردید و همچنان مشکلاتتان ادامه داشت، میتوانید به پشتیبانی فنی کمپانی دستگاه خود ایمیل بزنید یا مستقیما با آنها تماس بگیرید.
در صورتی که میخواهید مشکلتان را از طریق ایمیل مطرح کنید باید توجه داشته باشید که هرچقدر واضحتر و مفصلتر توضیح دهید کمک دقیقتری نیز دریافت خواهید کرد. متخصصان معمولا بعد از بررسی مشکل، پس از چند روز جوابتان را خواهند داد.
متخصصان الکتروگستر بوشهر در تمامی روزهای کاری آماده ی پشتیبانی شما عزیزان می باشند .
07733544348-09120409698
t.me/electro_gostar_dor
ما امنیتتان را با آسایش تامین می کنیم.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.