تفاوت دوربین های مداربسته آنالوگ(کیفیت پایین) با دوربینهای مداربسته اچ دی(کیفیت خوب-قیمت خوب)

هر آنچه نیاز است قبل از خرید دوربین آنالوگ و اچ دی بداینم را در این مقاله بصورت خلاصه جمع آوری کرده ایم.

شرکت الکتروگستر بوشهر www.egbu.ir در سال 1392 در استان بوشهر شروع به فعالیت سیستم های امنیتی کرده است که توانسته در این راستا با واردکردن دوربین های مداربسته کاننcanon دغدغه ی بسیاری از مشتریان که بدنبال دوربین های با قیمت مناسب با کیفیت خوب هستند را برطرف کند.

از جمله مزیت های منحصر دوربین های مداربسته کانن canon  در شرکت الکتروگستربوشهر:

1-تکنولوژی انحصاری نانو پروتکت: که با با این تکنولوژی دیگر نگران کثیفی دوربین در مقابل(خاک-آب-چربی-رطوبت ) و … را نداریم.

2-تمامی دوربین های مداربسته canon  دارای تکنولوژی ضد سرقت هستند.(به محض سرقت دوربین یا حتی هرگونه مشکلی برای دوربین و برق آن پیش بیاید با بوق هشدار دهنده ی آن فورا متوجه می شویم.

3-گارانتی طلایی تعویض دوربین

تنها مرکز پخش انحصاری دوربین مداربسته کانن canon شرکت الکتروگستر بوشهر www.egbu.ir می باشد و در صورت خرید از شرکت های نامعتبر شرکت الکتروگستربوشهر هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

***دوربینهای آنالوگ یا اچ دی :

جهت راهنمایی شما عزیزان در این مقاله تفاوت دوربین آنالوگ و AHD را شرح خواهیم داد و بیشتر سعی خواهیم کرد به صورت مختصری در مورد تکنولوژی و تفاوت های بین سه تکنولوژی اصلی تجهیزات نظارت ‏تصویری آنالوگ ‏HD‏ یعنی دوربین هایی با فناوری ‏HD-CVI, HD-TVI‎‏ ‏AHD,‎‏ صحبت کنیم.

همانطور که می دانیم به دلیل امکانات بالاتر در ارائه تصاویر در حسگرهای تصویری CMOS، سیستم های تصویری آنالوگ متحول شده و دوربین های آنالوگ جدیدتر با وضوح بالا یعنی HD از جمله انواع HD-TVI , HD-CVI , HD-SDI و HD-AHD به بازار عرضه شده است تا بتوانند تصاویری با وضوح ۱۰۸۰P/720P را ارائه دهند. دوربین مداربسته و دستگاه دی وی آر HD-SDI به عنوان گران قیمت ترین این تجهیزات می باشد، به همین دلیل کمتر استقبال می شوند.

‏HD-CVI‏ (‏High Definition Composite Video Interface‏) یعنی فنآوری آنالوگ بر پایه کابل کواکسیال.‏ داهوا اعلام کرد ‏HD-CVI‏ به پیشرفت هایی برای غلبه بر محدودیت های قبلی دوربین مدار بسته سنتی آنالوگ دست یافته است به صورتی که ارائه ‏تصاویر مگاپیکسلی حتی با وجود فواصل انتقال بیش از ۵۰۰ متر نیز با این تکنولوژی میسر شده است.

HD-TVI ‏‎(High Definition Transport Video Interface)‎‏ نیز استاندارد دیگر دوربین های مدار بسته ‏HD‏ داهوا بر اساس ‏کابل کواکسیال است. به دلیل این که ‏‎۹۶۰H‎‏ آنالوگ نتوانست پاسخ گوی مناسبی باشد، دوربین مدار بسته ‏IP‏ نیز ضعف بزرگی مانند تأخیر شبکه ‏دارد و نصب و عیب یابی آن پیچیده و پر هزینه بود. تقاضای بازار برای دوربین مدار بسته آنالوگ ‏‎ HDبر روی کابل کواکسیال ‏منجر به اختراع و ظهور چیپ ست های ویدئوییHD-TVI ‎‏ شد که تصاویر را با وضوح ‏‎۷۲۰P‎‏ و ‏‎۱۰۸۰P‎‏ یعنی ‏Full HD‏ ارائه دهد.‏

AHD‏ ‏‏(‏Analogue High Definition‏)‏ از آنجایی که دوربین مداربسته ‏IP‏ با سرعت بالا در حال توسعه و فراگیر شدن بود و بازار دوربین های ‏آنالوگ سنتی را به شدت تحت تأثیر قرار داده بود، در این فرصت کره، چیپ ست آنالوگ ‏HD‏ را عرضه نمود.

درواقع تکنولوژی های CVI، ‏TVI، ‏AHD‏ چیپ ست های ویدئویی آنالوگ هستند که بر پایه کابل کواکسیال می باشند بنابراین تمام این چیپ ست های ویدیویی در ‏مجموعه دوربین های امنیتی قرار خواهند گرفت.

هر سه تکنولوژی به روش دوربین های آنالوگ سنتی نصب و راه اندازی می شوند و می توان تنها با تعویض دستگاه ‏DVR‏ و دوربین و ‏حفظ ساختار کابل کشی موجود سیستم نظارت تصویری ‏HD‏ را به روز رسانی نمود. ازطرفی هر سه تکنولوژی در مقایسه با تکنولوژی ‏HD-SDI‏ قادر هستند تا فاصله طولانی تر انتقال را بدون افت سیگنال پشتیبانی نمایند و در مقایسه با دوربین مداربسته IP نیز مشکل تأخیر و یا افت سیگنال را ندارند.

 

Electrogostar
ارسال دیدگاه