بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت چگونه انجام می شود؟

بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت

بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت در شرایط مختلفی انجام می شود. به طور مثال در زمان قطعی برق و گم شدن ریموت کنترل. در چنین شرایطی چگونه باید درب کرکره ای را باز کرد؟ در این مقاله به نحوه بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت می پردازیم تا در مواقع ضروری از این روش برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر از نصب کرکره برقی و قیمت کرکره برقی هم می توانید به قسمت محصولات مراجعه و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت برای چه مواقعی است؟

آیا بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت امکان پذیر است؟ پاسخ مثبت است. حتما شما هم تا کنون در شرایطی قرار گرفته اید که برق منطقه قطع شده و شما نمی دانستید که چگونه باید بدون جریان برق درب را باز کنید. همچنین گم شدن ریموت کنترل نیز امری رایج است و شما باید روش بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت بدانید تا در مواقع اضطراری بتوانید درب را باز و یا بسته کنید.

روش باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

اگر برق شهری قطع شده و شما به دلیل گم کردن ریموت و یا خراب شدن آن قصد دارید درب را باز کنید باید به این نکته توجه کنید که ابتدا جریان برق را کنتور قطع کنید. بعد از قطع کردن جریان برق باید به سراغ آچار آلن و یا کلید مخصوصی که در درب قرار گرفته بروید و با چرخاندن آن در موتور گیربکس درب را باز کنید. گیربکس از مهم ترین و حیاتی ترین قطعات کرکره برقی است که در انواع مختلف ساید و توبلار در بازار موجود است.

زمانی که ساعت ها برق منطقه قطع شده و شما هیچ گونه دسترسی به داخل منزل و یا محل کار و پارکینک ندارید برای بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت دو راه جلوی شماست که می توانید با انتخاب یکی از آن ها اقدام به باز کردن درب کنید.

راه اول : سیستم برق اضطراری

یکی از قطعاتی که اغلب درب های کرکره ای دارند و نوعی تکنولوژی به حساب می آید سیستم UPS ( منبع تغذیه بدون وقفه ) است. این سیستم به شما اجازه می دهد تا در زمان قطع شدن برق بتوانید بدن ریموت کنترل درب کرکره ای را باز و یا بسته کنید. بدین صورت در شرایط اضطراری قرار نمی گیرید و عملکرد کرکره برقی نیز دچار اختلال نخواهد شد.

UPS با انرژی که در خود ذخیره می کند می تواند در زمان قطع برق بدون ریموت کنترل درب کرکره ای را باز و بسته کند. این تکنولوژی قطعی برق را تشخیص می دهد و به صورت اتوماتیک وارد عمل می شود. دفعات باز و بسته درب کرکره ای بدون ریموت به میزان انرژی UPS بستگی دارد و یکی دیگر از وظایف اصلی آن تامین نیروی محرکه موتور است. بسیاری از اماکن عمومی مانند مجتمع های تجاری و رفاهی , بانک ها و برج های مسکونی از کرکره برقی هایی استفاده می کنند که دارای تکنولوژی UPS باشد. زیرا این تکنولوژی مانند برق اضطراری عمل می کند و دارای توان های مختلفی هستند. اما به طور کلی از 3 تا 24 ساعت متغیر است.

نکته 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین باز و یا بسته کردن درب کرکره ای برق منطقه قطع شده باشد و درب به صورت نیمه باز و نیمه بسته قرار می گیرد. در این حالت نیز تکنولوژی UPS می تواند شرایط اضطراری را تشخیص دهد و وارد عمل شود. تامین برق اضطراری که به عهده UPS است می تواند منجر به سهولت استفاده در کرکره برقی شود.

راه دوم : خلاص کردن دستی درب کرکره برقی

در کرکره برقی دو روش برای بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت وجود دارد که روش اول را تحت عنوان تکنولوژی UPS به شما معرفی کردیم .اما روش دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید به وسیله آن اقدام به خلاص کردن دستی کرکره کنید و درب را باز و بسته کنید. در این روش باید به سراغ گیربکس بروید و از کلید مخصوص استفاده کنید که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم. تمام درب های کرکره برقی دارای کلیدی مخصوص هستند که همراه کرکره برقی نصب می شوند و باید در هنگام خلاص کردن دستی کلید را در محور گیربکس قرار دهید و بچرخانید.

نکات مهم در نگهداری صحیح کرکره برقی

درب کرکره برقی را بدون وقفه باز و بسته نکنید. زیرا یکی از عوامل خراب شدن موتور کرکره برقی داغ شدن بیش از حد آن است. زمانی که شما کرکره برقی را به دفعات زیاد و بیش از 3 بار پشت سر هم باز و بسته می کنید منجر به داغ شدن و افزایش دمای موتور خواهد شد.

ریموت کنترل یکی از قطعات مهم در کرکره برقی است که ممکن است نبودن آن موجب ایجاد اختلال در عملکرد کرکره برقی شود. بهتر است آن را از شرایط محیطی مختلف در امان نگاه دارید زیرا ریموت کنترل به هیچ عنوان ضد آب , ضد اشعه خورشید و .. نیست و به سرعت دچار خرابی می شود.

در شستن کرکره برقی محتاط باشید. زیرا به هیچ عنوان نباید آب به درون قطعاتی مانند موتور و رسیور دستگاه نفوذ کند. در غیر این صورت می توانید شاهد افزایش طول عمر و بهبود عملکرد آن باشید.

وزن اضافه به درب کرکره برقی تحمیل نکنید. چیزی را به آن آویزان نکنید زیرا به موتور آن فشار وارد می آید و ممکن است موجب بروز اشکال در آن شود.

اگر در هنگام باز وبسته شدن درب کرکره برقی متوجه اشکال و یا صدا شدید باید اقدام به تمیز کردن تیغه انتهای آن کنید. زیرا نفوذ گرد و خاک و آلودگی موجب می شود تا تیغه عملکرد صحیحی نداشته باشد.

بهترین روش برای جلوگیری از خراب شدن کرکره برقی نگهداری و مراقبت صحیح از آن است. متخصصین به شما پیشنهاد می کنند که هر 6 ماه یکبار کرکره برقی را روغن کاری کنید تا استهلاک آن کاهش یابد.

و اما آخرین نکته ای که باید در خصوص نگهداری از کرکره برقی بدانید این است که اگر مشکلی برای درب اتوماتیک به وجود آمد و شما تخصصی در تعمیر آن ندارید حتما با تکنسین ها تماس بگیرید تا به محل بیایند و درب را بررسی کنند. اگر بدون تخصص اقدام به تعمیر درب کنید ممکن است مشکلات بیشتری را برای آن به وجود بیاورید که نیاز به هزینه بیشتری داشته باشد.

الکتروگستربوشهر پیشرو در دربهای برقی و سیستم های امنیتی

مهندس لیراوی

۰۹۱۲۰۴۰۹۶۹۸

۰۷۷۳۳۵۴۴۳۴۸

WWW.EGBU.IR

t.me/electro_gostar_dor

insta: electro_gostar-dor

Electrogostar
ارسال دیدگاه