بهترین روش تبلیغات دوربین مداربسته که تعطیلاتتان را به درآمد تبدیل میکند

HTML عید نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است. در ایام عید مردم ایران فرا رسیدن سال نو را جشن می‌گیرند. از آنجایی که فضای عید پر از دیدوبازدید و هدیه دادن و هدیه گرفتن است، سال‌های زیادی است که کسب‌وکارها با اجرای کمپین تبلیغاتی عید نوروز، از سال نو به عنوان فرصتی برای افزایش فروش و ارتباط بیشتر با مشتری استفاده می‌کنند.

همه‌ی ما سال نو را با تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردی و در دو سه سال اخیر با حضور پررنگ کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی به یاد می‌آوریم. ایام عید یکی از بهترین فرصت‌ها برای کسب‌وکارها است تا از زمان و بودجه خود به درستی استفاده کنند. کسب‌وکارها با اجرای کمپین بازاریابی عید نوروز، هم می‌توانند فروش محصولات‌شان را افزایش دهند و هم برند خود را به گوش مشتریان‌ برسانند. از این رو تاکنون کمپین‌های گوناگون و جذابی برای عید نوروز اجرا شده است و بسیار اهمیت دارد که با مطالعه و دانش از بین صدها روش موجود برای اجرای کمپین، بهترین‌ها را برگزینیم تا بتوانیم تجربه‌ی خرید خوبی را به مشتریان‌مان هدیه دهیم.

خوشبختانه هنوز چند هفته‌ای به شروع تعطیلات عید باقی‌ مانده است و فرصت دارید با آماده کردن استراژی درست، برای کمپین تبلیغاتی عید نوروز خود برنامه‌ریزی کنید و فروش خود را دو تا سه برابر افزایش دهید. در ادامه به شرح ۱۱ روش موثر برای اجرای کمپین تبلیغاتی عید نوروز می‌پردازیم.

۱. قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید
استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اجرای کمپین بازاریابی عید نوروز است. کاربران ایرانی هر روز ساعت زیادی را در اینستاگرام، توییتر، تلگرام و لینکدین صرف می‌کنند. به طور مثال می‌توانید کمپین خود را با اینستاگرام شروع کنید و سپس به شبکه‌های اجتماعی دیگر بسط دهید. در عکس زیر به گزارش hootsuite تعداد کاربران هر یک از شبکه‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید شبکه‌های اجتماعی به دلیل تعداد بسیار زیاد کاربرانی که درون خود جای داده است، پتانسیل بسیار بالایی جهت تبلیغات و فروش محصولات مختلف برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی
تمام چیزی که برای این کار نیاز است، طرح یک پست خلاقانه و در نظر گرفتن یک هدیه است. فرض کنید شما یک فروشگاه زنجیره‌ای هستید. عکسی را داخل اینستاگرام فروشگاه خود قرار می‌دهید و در کپشن از مخاطبان خود می‌خواهید بهترین هدیه‌ای که تا به حال گرفته‌اند یا بهترین هدیه‌ای را که تمایل دارند دریافت کنند، در کامنت بنویسند. در ادامه‌ی کپشن اضافه می‌کنید که به طور مثال در تاریخ ۲۰ اسفند بین کامنت‌ها قرعه‌کشی می‌شود و به برنده، کارت هدیه‌ی ۲۰۰ هزار تومانی خرید از این فروشگاه تعلق می‌گیرد و فرد برنده می‌تواند به طور مثال تا پایان سیزدهم فروردین از آن استفاده کند.

اجرای چنین کمپینی این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید با هزینه‌ی نسبتا کم، برند خود را به تعداد زیادی مخاطب معرفی کنید و آگاهی از برندتان را تا حد بسیار خوبی افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که جایزه‌‌ی در نظر گرفته شده هم برای برند و هم برای مشتریان‌تان مناسب، جذاب و منصفانه است. منصفانه بودن هدیه و جذابیت هر چه بیشتر عکس و کپشن پست باعث می‌شود تا محتوای شما بین کاربران بیشتری اشتراک‌گذاری شود. همچنین توضیح دادن دقیق و شفاف تمام قوانین مسابقه نیز به درگیر شدن بیشتر کاربران و افزایش اشتراک‌گذاری کمک می‌کند.

۲

۲. ایمیل مارکتینگ کنید و جمع‌آوری لید خود را افزایش دهید
اگرچه ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های دیرینه در بازاریابی دیجیتال است ولی همچنان یکی از روش‌های موثر در جمع‌آوری لید محسوب می‌شود و به افزایش ارتباط بین شما و کسب‌وکارتان بسیار کمک می‌کند.

در ایام نزدیک به عید حتما سعی کنید به صورت هفتگی یا دو هفته یک بار از خبرنامه ایمیلی خود استفاده کنید و برای مشتریان‌تان ایمیل مناسب و ارزشمند بفرستید. این ایام فرصت بسیار خوبی است تا مشتریان را از پیشنهادات ویژه و تخفیفات خود باخبر کنید. حتی می‌توانید از این فرصت برای معرفی محصول جدید یا اطلاع‌رسانی درباره‌ی به‌روزرسانی محصولات قبلی بهره بگیرید. با استفاده از خبرنامه‌ی ایمیلی به ویژه در این ایام خاص، علاوه بر اینکه مشتری را از تخفیفات یا محصولات جدید باخبر می‌سازید، آگاهی از برندتان را نیز افزایش می‌دهید و نام برندتان را برای مشتری تکرار می‌کنید.

برای درگیر شدن حداکثری مخاطب با ایمیل‌تان، لازم است ایمیل را در زمان درست به مشتریان‌ مورد هدف‌تان ارسال و تا حد امکان متن ایمیل را برای فرد دریافت‌کننده شخصی‌سازی کنید. به طور مثال اگر اکثر مشتریان شما شاغل هستند، می‌توانید بین ساعت ۷ تا ۹ صبح ایمیلی برای‌شان ارسال کنید و در متن ایمیل آن‌ها را با نام و نام‌خانوادگی‌شان مخاطب قرار دهید. یا به طور مثال مشتریان خود را بر اساس محصولی که استفاده می‌کنند، به پنج گروه مختلف دسته‌بندی کنید و پنج محتوای ایمیل مختلف برای هر یک از دسته‌ها در نظر بگیرید.

اگر هدف شما از ارسال ایمیل، اطلاع‌رسانی پیشنهادی ویژه یا معرفی محصولی جدید است، بهتر است در همان ابتدای ایمیل پیشنهاد جذاب خود را ذکر کنید و در ادامه‌ی متن به افراد اطلاعات لازم را جهت نحوه‌ی استفاده از آن اطلاع دهید.

۳. با استفاده از بازاریابی ارجاعی (referral marketing) مشتریان جدید جذب کنیدرت

Electrogostar
ارسال دیدگاه